Innovatív megoldások fogászatoknak!

Elgondolkozott már azon valaha is, hogy ezzel a „marketing” izével kezdeni kellene valamit? Ha azon kapja magát, hogy minden marketing erőfeszítés ellenére nincs jelentős növekedés fogászati marketingjében, akkor jobban jár ha itt marad és feldolgozza az alábbi gondolatokat.

Amit biztosan végig kell gondolnia:

1.Nem megfelelően hirdet online. Előfordulhat, hogy nem az Ön szorgalmával van a gond, hanem egyszerűen csak a megbízott online marketing ügynökség rosszul használja ki az online hirdetésekben rejlő lehetőségeket. Egyszerűen fogalmazva a Google AdWords és a Facebook hirdetési rendszerét nem használják ki úgy, hogy az Ön számára a lehető legtöbb eredményt tudják szállítani: új, magas bevételi értékkel bíró, potenciális érdeklődőket.

2.Nincsenek egyedi landoló oldalai. Online marketing „vastörvénynek” is mondható, hogy minden online hirdetési témakörhöz (fogászati implantátumok, fogászati koronák/hídak, stb.) külön-külön hirdetési célra készített landoló (landing) oldalakat kell készíteni. Mese nincs. Csak ebben az esetben tudja maximalizálni fogászati marketingjében lévő lehetőségeit. Tehát, ha a főoldalra érkezteti a hirdetésre kattintókat az nem egyenlő az egyedi landoló oldallal!

3.Nem küld értékesítői/edukatív célú e-maileket érdeklődőinek. A frissen szerzett érdeklődőket érdemes visszakövetni e-mail szekvenciákkal, mert egyáltalán nem biztos, hogy készek a vásárlásra. Mindezt természetesen automatizáltan, különösebb emberi beavatkozás nélkül. Amit jól jegyezzen meg! Gyenge érdeklődő nem létezik, csak gyenge (CRM) ügyféladatbázis kezelés.

4.Felkészületlen/ügyetlen ügyfélszolgálati munkatársak kezelik le az érdeklődőit. Gondolom Ön is tapasztalta, hogy az ügyfélszolgálati munkatársak között ÓRIÁSI a fluktuáció. Nem véletlen, mivel hogy is mernénk azt gondolni, hogy egy tapasztalatlan, fogászati ügyfél kezelésben nem jártas ember kiválóan fogja végezni a munkáját. Egyértelműen nem tudja jól végezni, mivel nincs átadva számára a megfelelő know-how (cselekvőképes tudás). Ki kell építeni egy rendszert, amivel az ügyfélszolgálati fluktuáció jól kezelhető és az ÖN legkevesebb személyes jelenlétét igényli az új munkatárs betanítása. Szép álom ugye? 🙂 Pedig egy ilyen rendszer kiépítése nem lehetetlen.

5.Nincs kiépített és működő ajánló (referral) rendszere. Hallott már a LTV (Life-time Value) kifejezéséről? (Magyarul: Ügyfélérték élettartam.) Ezzel lehet definiálni, hogy egyes iparágakban mekkora egy átlagos páciens/érdeklődő/vásárló ügyfél-érték élettartama. Egy automatizált ajánlórendszerre van szüksége, amely automatikusan kommunikál meglévő betegeivel: Értesíti őket a közeledő chek-upokról, egész családnak szóló ajánlatokat kínál, stb. Önek van ilyen rendszere? Megtudja mondani, hogy az Öné páciensei átlagos ügyfélérték élettartam az mennyi?

6.Nem megfelelő videókat használ a honlapon. Röviden: Nem csak arról kell beszélni, hogy mennyire csili-villi és szupermodern az Ön klinikája, hanem arról kell beszélni, hogy a beteg élete hogyan vált jobbá és élhetővé.

7.Nem használ GY.I.K.-et (Gyakori kérdések) menüpontot. Számtalan felesleges munkaórát sikerül megtakarítani a ügyfélszolgálati munkatársai számára, ha normális, részletes és könnyed nyelvezettel íródott Gyakori Kérdések menüpontokat/oldal felsorolásokat használ. Ez kiválóan tudja kezelni az érdeklődben felmerülő kifogásokat, valamint értékes munkaidőt szabadít fel a munkatársai számára.

8.Nem kell be online értékelést elégedett pácienseitől. Az online reputáció menedzsmentben és a bizalomépítés szempontjából elsődleges feladat(!), hogy a Google Cégem és Facebook üzleti oldala értékeléseit folyamatosan növelje. A Google keresőmotorja imádja a pozitív értékeléseket és ezt jobb helyezéssel is jutalmaz érte!

9.Közösségi hirdetések kommentjeinek megválaszolása. Facebook és Instragram hirdetései alatt keletkező pozitív/negatív/kötekedő hozzászólásokat le kell kezelni. Miért? Azért mert ezek a hirdetések nem egyetlen felhasználóhoz jutnak el, hanem a megcélzott közönséghez. Ez azt jelenti, hogy a hirdetés alatt keletkezett kommenteket mindenki látja! Tehát a hozzászólásokat az ügyfélszolgálatnak kiemelten kell kezelni: egy jól megválaszolt hozzászólás hatványozottan hat az egész hirdetésre! Ráadásul a Facebook is szereti, ha olyan hirdetés tehet az emberek elé amit felhasználók szeretnek, valamint a hirdető 1-2 órán belül reagál a hozzászólásokra.

Tehát mi ebből a konklúzió?

Nem részmegoldásokban, hanem teljes (ALL-IN) fogászati marketing megoldásokban kell gondolkodnia. Ez azt jelenti, hogy az online és offline ügyfélszerzéstől kezdve egészen a vélemény videók készítéséig, minden folyamatra külön-külön megoldást kell készíteni. A legtöbb magán praxis ott rontja el, hogy ezeket a folyamatokat külön kezeli és egyszerűen nincs egy ember a rendelőben, aki ezeket összefogná, valamint üzletileg és szakmailag egyaránt megfelelően tudná koordinálni. (Létezik ilyen szakember, de kevés van és nem olcsón dolgoznak.)

 

**********

Ha tetszettek a leírtak, akkor most Ön is tehet érte, hogy praxisát gyorsítósávra helyezze. Egy ingyenes marketing konzultáció keretében felmérjük praxisa jelenlegi helyzetét és közösen feltárnánk marketingje kiaknázatlan területeit.  Az audit csak korlátozott darabszámig elérhető.

KÉREM A MARKETING KONZULTÁCIÓT

ESETTANULMÁNY

Hogyan növeltem meg az érdeklődők számát 7 NAP ALATT?