Innovatív megoldások fogászatoknak!

Vajon lehet-e a multikat és a fogászati rendelőket egy kalap alá venni? Összeszedtem néhány ötletet és tippet, amivel annyira izgalmasan kommunikálhat az ügyfelei felé, mint egy multi cég.

A szupermarketek és egy fogászati rendelő működését természetesen nem lehet egy kalap alá venni. Mindkét szektor teljesen más üzleti modellel alapján működik és egyértelműen más tőkemennyiség áll a rendelkezésükre. Viszont az eddigi marketing praktizálásom során volt alkalmam mindkét területbe betekintést nyerni és hiszem, hogy egy fogászati rendelőnek is van mit tanulni a szupermarketek marketingjéből.

A két terület különbségei egyértelműek (egy Tesco-t nem hasonlíthatunk össze egy II. kerületi fogászati rendelővel), de az is, hogy mindkét területen fel kell venni a versenytársakkal a „harcot” és elkötelezett, hűséges adatbázist kell építeni a sikeres növekedéshez.

A rendelő külseje is reklámfelület

Egy fogászati magánpraxis növekedésének a kulcsa, hogy állandóan, új pácienshozamot tud biztosítani. Ennek egyik feltétele, hogy tisztában kell lennünk azzal, hogy mi folyik a rendelőnk ajtaján kívül és ennek megfelelően alakítani szezonális ajánlatainkat.

A szupermarketek mit tesznek? Hétről hétre az adott szezon sajátosságaihoz mérten állandóan frissítik az ajánlataikat, amit a boltok külső – hirdetésre kialakított – felületein is kommunikálnak: Reggel friss pékárut hirdetnek, este pedig már egy márkás tea ékeskedik a bolton.

Tehát mit érdemes tenni?

  1. Fel kell mérni a rendelő azon külső felületeit, amelyek hirdetésre alkalmasak.
  2. Készítsünk egy átfogó hirdetési stratégiát, hogy melyik napszakban/héten/hónapban/negyedévben/félévben mit fogok hirdetni.
  3. Úgy alakítsuk ki a hirdetési felületeinket, hogy a rajta lévő reklámot könnyedén tudjam lecserélni, akár naponta többször is. (Lehet poszter, akár valamilyen műanyagtábla, stb.)

Ötletnek:

  • Kora reggeli órákban: Rengeteg 18 év alatti fiatal tart iskolába, így érdemes lehet gyermekeknek szánt fogászati kezeléseket hirdetni. (Lehet ez bármi, a lényeg, hogy az üzenet rájuk legyen szabva: „Fájdalommentes fogtömés, eperízű érzéstelenítővel. Vidám rendelő, családbarát fogorvosok.”)
  • Délelőtt és kora délután: „Fogászati kezelések elfoglalt üzletembereknek: ingyenes konzultáció, kezelés akár azonnal, sorban állás nélkül.”
  • Kora esti órákban: Rengeteg munkavállaló ilyenkor megy haza a munkahelyéről. Nekik kihelyezhetünk fogászati implantátummal, fémmentes fogpótlással, műfogsorral kapcsolatos hirdetéseket vagy kisebb kezeléseket, ha éppen az a célunk, hogy az üres órákat kitölthessük.

Mikor működhet? Ha a rendelője egy eldugott csendes kisutcában van, akkor ez biztos nem fog működni. Fontos, hogy a rendelője forgalmas környéken legyen, ahol a forgalom több száz vagy ezer ember is lehet óránként. Továbbá nagyon fontos, hogy jól ismerje a rendelője környékét, hogy az árajánlatait a környéken élő/munkába/iskolába járó emberekre tudja szabni. Viszont egy dolgot biztosan megállapíthatunk: Ha nem hirdet, nem fognak tudni se Önről, se az ajánlatairól.

ESETTANULMÁNY

Hogyan növeltem meg az érdeklődők számát 7 NAP ALATT?